Een wereld van verschil.... - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Esther van der Veer - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil.... - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Esther van der Veer - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil....

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 September 2012 | Bhutan, Dzongkhag Punakha

Hallo iedereen!

We zijn al een tijdje onderweg met onze reis en al een hoop gezien en beleefd...
We zijn onze reis begonnen in Calcutta, waar ons vliegtuig (na zo'n 23 uur vliegen via frankfurt en Mumbai) landde. Calcutta... tja.. wat zal ik er eens van zeggen... Het was er druk, luidruchtig, gehaast, best wel vies, armoedig.. soms was het iets te overweldigend. Maar ook wel mooie dingen gezien, want er wordt in Calcutta op straat geleefd. Er wordt op straat gekookt, gegeten en gewassen, de vrouwen zijn mooi gekleed en samen met de taxi's (oude auto's), tuktuks en versierde bussen geeft dit zeker wel sfeer!
We hebben een leuke tour gedaan langs bezienswaardigheden, maar toch was ik wel blij dat we na een dag weer verder gingen naar Bhutan...

We vlogen donderdag vroeg in de ochtend al naar Paro. En die vlucht was er 1 om nooit meer te vergeten… We vlogen de vallei in waar Paro ligt, heel laag boven de grond en zo kronkelden we Bhutan binnen... Om ons heen de bergen, voor ons een diepe vallei, met groene velden, bossen en hier en daar huisjes en slingerende weggetjes omhoog de bergen in... wat prachtig mooi was dat... De toon voor het mooie Bhutan was gezet!

En wat is het hier in Bhutan een wereld van verschil met het Calcutta waar we vandaan kwamen... Hier in Bhutan is rust... Al meteen toen ik voet op Bhutanese bodem zette voelde ik al de warmte en de goedheid van het land.. de vriendelijkheid en relaxedheid... de vriendelijkheid en relaxedheid kwam mij als een warme wind tegemoet...
Die dag zijn we verder gereden naar Thimpu, een karakteristieke stad, veel mensen op straat in hun klederdracht, een gemoedelijke sfeer, mooi versierde huizen... het is gewoon prachtig allemaal...
Gister zijn we doorgereden naar Punakha, en ook hier die rust en mooie mensen op straat. Niemand kijkt je raar aan, iedereen is vriendelijk.
We zitten vaak in de bus, om van stadje naar stadje te gaan, maar dat is zeker geen straf! Om een indruk te geven... hoge bergen (we zijn over een pas van 3100 m. gegaan), bekleed met bossen en groene velden, hier en daar een mooi karakteristiek Bhutanees huisje, slingerende bergweggetjes, kolkende rivieren in het dal, op straat de mensen in hun klederdracht, rennende en zwaaiende kinderen, koeien gewoon op straat, versierde trucks... het is gewoon prachtig en wonderlijk allemaal...

We hebben ook een aantal Dzongs (soort Boeddhistische tempels) bezocht. Echt een belevenis... een mooie sfeer hangt er en de Dzongs zijn ook prachtig versierd met tekeningen, maskers, houtsnijwerken. Gebedsmolens en gebedsvlaggen ontbreken uiteraard ook niet!
Ook vanmorgen een weekendmarkt bezocht, waar de plaatselijke mensen hun waar verkopen. Overal tafeltjes met groente, fruit, ingepotte dingen, kruiden, graan en dat vergezeld met de lokale mensen met hun mooie kleding en vriendelijke gezichten....

Het mag duidelijk zijn dat ik met volle teugen geniet (en mijn vader en moeder uiteraard ook)..! En mijn fotocamera maakt overuren..! (-;
Vandaag op weg naar Jakar, wordt weer een mooie rit!

Groet, Esther

• 22 September 2012 - 11:24

Clara:

wauw dat klinkt geweldig zeg! Super dat je er zo van kan genieten.

• 22 September 2012 - 11:43

Pieter De Gier:

Goed om te lezen dat je volop geniet in het mooie buthan. Groet uit een heet Marokko

• 23 September 2012 - 12:01

Lia Van Vliet:

Ik zie het helemaal voor mij. Inspiratie voor je fototoestel denk ik, Geniet er van.
    Ik hou het dit jaar bij Portugal.