'Land of the Dragon' & 'Land of the Thunderbolt' - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Esther van der Veer - WaarBenJij.nu 'Land of the Dragon' & 'Land of the Thunderbolt' - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Esther van der Veer - WaarBenJij.nu

'Land of the Dragon' & 'Land of the Thunderbolt'

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 September 2012 | Nederland, Rotterdam

Al jaren staat er één land boven aan mijn 'daar-wil-ik-nog-naartoe'-lijstje... Bhutan... 'Land van de draak', land van het Bruto Nationaal Geluk... Weet niet precies waaròm ik er zo graag heen wil, misschien vanwege de nog onaangetaste cultuur, de schoonheid van de natuur, de vriendelijkheid van de inwoners of de kracht van het geloof wat daar nog heerst... Feit is dat het in mijn hoofd zat en na een hele tijd te hebben gespaard is het dan toch eindelijk gelukt.. ik ga naar Bhutan..!

Door de inwoners van Bhutan wordt het land ook wel 'Druk Yul' genoemd, Land of the Dragon ('land van de draak'). Men gelooft dat, toen het Bhoeddhisme voor het eerst neerstreek, men het gedonder van de draak kon horen. Dat klinkt toch als een sprookje....

Maar laat ik Sikkim ook niet vergeten... We bezoeken tijdens onze reis ook deze deelstaat in het noordoosten van India. Kanchenjunga, de derde hoogste berg van de wereld, ligt in Sikkim en die hoop ik toch wel van een afstandje te gaan bewonderen...
Ook brengen we een bezoek aan Darjeeling. Ja.. van de thee, ja.. Dus dat worden uitzichten met heeeel veel theeplantages en elke dag vele kopjes thee... (-;
De naam Darjeeling komt van het Tibetaanse 'Dorje Ling', wat 'land of the Thunderbolt' ('land van de Bliksem') betekent. 'Dorje Ling' was de naam van een klooster toen de Britten er voor het eerst kwamen, om te ontsnappen aan de hitte van Calcutta.

Mijn gevoel zegt dat het een mooie reis gaat worden. Mooi in natuur en cultuur, maar ook in ervaringen en ontmoetingen... nieuwe belevenissen.. ik heb er zin in..!

Groet, Esther

• 15 September 2012 - 22:05

Bernadette:

Veel plezier!

• 16 September 2012 - 13:36

Tineke:

ha Esther'
    Wij wensen je heel veel reisplezier en geniet van de dingen die op je weg komen.

groetjes tineke en henk

• 18 September 2012 - 20:29

Clara:

hey Esther, veel reisplezier gewenst! Ik ga jer zeker volgen de komende tijd. Ben benioeuwd naar je reiservaringen.